Pomysł na biznes – food truck

Własny food truck to nie tylko niecodzienna opozycja dla stacjonarnej restauracji, ale też znakomity sposób na rentowny interes. Nieposiadanie stacjonarnego lokalu umożliwia obniżenie kosztów przedsięwzięcia, lecz wpływa na to co, i w jaki sposób, jest serwowane kupującym. To jednak nie stanowi przeszkody w konstruowaniu czasami niezwykle niecodziennego spisu potraw.Pojazd, z którego będzie prowadzona sprzedaż, kosztuje nawet do kilkuset tysięcy złotych. Taki wóz musi być dostosowany do charakteru zakładanej działalności, posiadać potrzebne zezwolenia i zostać skontrolowany przez sanepid. Wszyscy pracownicy muszą pokazać ważne badania sanitarno-epidemiologiczne. W kwestii wydawania alkoholu wymagana jest odpowiednia koncesja.

Zazwyczaj sam pomysł to za mało, by prowadzenie własnego food trucka przekładało się na rzeczywiste profity. Warto zadbać też o właściwe miejsce zaparkowania wozu. Najlepsze są systematycznie eksploatowane ciągi pieszych lub placyki, na których stoją podobne food trucki – tutaj trzeba jednak liczyć się z rywalizacją. Dobrą ideą jest też uczestniczenie w różnego rodzaju imprezach plenerowych. Warto także na starcie postawić na jednolitą identyfikację wizualną i obecność w internecie, dzięki którym łatwo można trafić do najistotniejszej grupy odbiorców – dwudziestoparolatków ceniących sobie niezobowiązujące wypady z grupą znajomych oraz wyjścia na miasto.

Posiadanie food trucka ma też minusy, które dobrze jest mieć na względzie. Wielu właścicieli zaznacza, że jest to biznes sezonowy. Jednakże koszty prowadzenia w martwym okresie są znacząco niższe niż lokalu stacjonarnego. Dodatkowo trzeba liczyć się z tym, że nie wszystkie dania da się przyrządzić w samochodzie, i wtedy może być niezbędna baza w postaci wynajętej kuchni, czy innego lokalu, który zostanie bazą startową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *